پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 226742
چرا کنکور حذف نمي شود؟
تاریخ انتشار : 1395/08/01 07:43:00
نمایش : 1374
با افزايش جمعيت متقاضيان ورود به دانشگاه سازمان سنجش که براي حذف کنکور تشکيل شده بود در راستاي محکم کردن بنيان کنکور به کار گرفته شده است.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، حسين توکلي مشاور عالي سازمان سنجش؛ گفت: قوانين مربوط به سوابق تحصيلي و حذف يا ماندگاري کنکور در شوراي مجلس اسلامي مطرح و با همفکري و حضور وزير علوم، وزير بهداشت، وزير آموزش و پرورش و نماينده کمسيون آموزش عالي  و کارشناسان مربوطه تصويب مي گردد.

 

وي اظهار داشت: تاثير سوابق تحصيلي تا سال 97 افزايش مي يابد و هر سال درصد بيشتري نسبت به سال قبل را به خود اختصاص مي دهد و در نهايت شوراي سنجش و پذيرش کنکور اينکه سوابق تحصيلي صرفا تاثير مثبت يا منفي داشته باشد را قطعي مي کند.

 

رئيس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش با بيان اينکه سازمان سنجش براي حذف کنکور تشکيل شده است؛ اظهار داشت: در دهه 40 دانشگاه‌ها از طريق کنکور دانشجو مي‌گرفتند و در اواخر اين دهه و اوايل دهه 50 مي‌خواستند کنکور را حذف کنند و پذيرش دانشجويان در دانشگاه بر مبناي نمره انجام شود، اما با افزايش جمعيت و افزايش تعداد متقاضيان ورود به دانشگاه سازمان سنجش که براي حذف کنکور تشکيل شده بود در راستاي محکم کردن بنيان کنکور به کار گرفته شد. 

 

وي ياد آور شد: در حال حاضر هم سازمان سنجش از مخالفان سرسخت حذف کنکور است که البته استدلال مسئولان اين سازمان از جهاتي درست است، در حال حاضر در رشته محل‌هاي زيرگروه‌هاي رياضي، فني و حرفه‌اي، علوم انساني و هنر مي‌توانيم کنکور را حذف کنيم و مبناي پذيرش دانشجو براساس نمرات مدارس باشد، اما در رشته‌هايي که متقاضي زيادي دارند نظير دندانپزشکي، پزشکي و غيره اين امکان فراهم نيست.

منبع:باشگاه خبرنگاران جوان
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html